Clio4 : klasowa piękność

Kategorie: Moto
Utworzone: poniedziałek, 21 stycznia 2013
Żadne Clio nie było w swojej epoce brzydalem. I tym razem niewielkie Renault wyróżnia się w swojej klasie urodą.

Filozofia Renault jest prosta. Każdy model ma uosabiać inny, ważny etap w życiu człowieka. Jeździliśmy Renault Clio czwartej generacji - autem dla młodych ludzi, którego design ma odzwierciedlać miłość od pierwszego wejrzenia. To, czy zakochać można się także w nowym Clio, sprawdziliśmy podwójnie: jego i jej okiem

Bartłomiej Wnuk

Clio trzeciej generacji to samochód, którym poruszam się na co dzień. Silnik TCe o pojemności 1,2 l i mocy 100 KM jest idealny do miasta. Dzięki niewielkiej masie samochodu znakomicie radzi sobie z nim także w trasie. W stosunku do "trójki", w Clio czwartej generacji zmniejszono prześwit i poszerzono rozstaw kół, które zostały przesunięte maksymalnie na zewnątrz. Ten zabieg bardzo poprawił właściwości jezdne samochodu. Wciąż daleko mu do gokartu, ale szybkiemu wchodzeniu w zakręty towarzyszy większa pewność. Moją uwagę zwrócił też układ kierowniczy ze zmiennym elektrycznym wspomaganiem. W stosunku do poprzednika - dzięki bardziej bezpośredniemu przełożeniu - znacznie zyskał na precyzji.

Żadne Clio nie było w swojej epoce brzydalem. I tym razem niewielkie Renault wyróżnia się w swojej klasie urodą. Wszystko za sprawą muskularnego nadwozia z mocno zarysowanymi nadkolami i ukrytymi klamkami drzwi tylnych, nawiązującego linią do coupé. Charakterystycznymi elementami są również duże logo i światła LED do jazdy dziennej (standard we wszystkich wersjach) oraz mocno pochylona przednia szyba. Na uznanie zasługuje też wnętrze nowego Clio, a szczególnie świetnie skrojone zegary tunelowe i system multimedialny - najlepszy w swojej klasie. Drażniła mnie tylko fortepianowa czerń i ilość miejsca - mimo, że na papierze "czwórka" jest ciut większa niż "trójka", to wrażenie zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie jest zgoła odmienne. Podobnie rzecz się ma z bagażnikiem.

W testowym modelu znajdowała się (po raz pierwszy w Renault) doładowana, trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 0,9 litra i mocy 90 KM. Muszę przyznać, że wbrew obawom, jej dynamika okazała się dobra i mogłem liczyć na żwawą reakcję na gaz już od niskich obrotów.

Małgorzata Węgiel-Wnuk

-Posągowe, nowe Renault Clio jest przedmiotem budzącym pożądanie, o niemal ludzkiej zmysłowości. Jego "umięśnione" kształty wyrażają dynamikę, która emanowała z concept caru. Żadnych ostrych, agresywnych kantów, same łagodne krzywizny, które budzą pragnienie dotknięcia - powiedział o Clio Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Renault.

Rzeczywiście, z perspektywy świątecznej choinki, nowe Clio wyglądało na wymarzony prezent, choć, w promowanym przez Renault kolorze czerwonym Flamme może się także kojarzyć ze świąteczną bombką. Kolor, to oczywiście rzecz gustu. Szczęśliwie, Francuzi rozbudowali możliwość personalizacji nadwozia (obudowy lusterek bocznych, obramowania atrapy chłodnicy, kolorowe felgi, naklejki na dach) jak i wnętrza (różne kolory deski rozdzielczej, kierownicy, tapicerki). Ja wybrałabym czarne Clio z czerwonym akcentem na listwie bocznej i felgach. Samochód w tej konfiguracji prezentuje się rasowo i elegancko zarazem.

Ile trzeba zapłacić za nowe Clio? Od niemal 41 tys. zł za samochód w najtańszej wersji Authentique i silnikiem 1,2 o mocy 75 KM do ponad 61 tys. zł za auto z 90-konnym dieslem w najdroższej wersji Dynamique. Dobrze wyposażony model z optymalnym, wydaje się, silnikiem benzynowym o pojemności 0,9 l i mocy 90KM to wydatek ok. 48-54 tys. zł. Bardzo dobrze wyposażony testowy model Clio kosztował 58 tys. zł.

Artykuł powstał przy współpracy z Grupą Pietrzak, autoryzowanym dilerem Renault z Katowic.

Gorące tematy

Życie online

Życie online

 Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez Internetu, smartfonów czy platform streamingowych, które częstują swoich użytkowników muzyką oraz filmami. W coraz większym stopniu otaczamy więcej

60-LATEK, LECZ NIE SENIOR

60-LATEK, LECZ NIE SENIOR

Pałac Kultury Zagłębia w Dąbrowie Górniczej świętuje w tym roku jubileusz 60-lecia. Perła architektury projektu Zbigniewa Rzepeckiego jest jednym z najważniejszych miejsc na kulturalnej więcej

STADION ŚLĄSKI PIĄTY NA ŚWIECIE

STADION ŚLĄSKI PIĄTY NA ŚWIECIE

W głosowaniu jury międzynarodowego plebiscytu Stadium of the Year 2017, Stadion Śląski zajął wysokie piąte miejsce, otrzymując o niespełna jeden punkt mniej od zwycięzcy. W środę więcej

KOLEJNY ATAK NA K-2

KOLEJNY ATAK NA K-2

7 MARCA 2018czyli XI Katowicki Przegląd Filmów Górskich Dziś po raz jedenasty w Kinoteatrze Rialto miłośnicy alpinistycznej wspinaczki rozpoczynają wyjątkową wędrówkę po górach, która więcej

SZTUKA Z PIERWIASTKIEM NIELEGALNOŚCI

SZTUKA Z PIERWIASTKIEM NIELEGALNOŚCI

5 MARCA 2018 Murale w KatowicachWypadkowa popkulturowych obserwacji, politycznej propagandy i artystycznej wizji twórcy rzucona na mury betonowej dżungli. Obrazowy komentarz aktualnej więcej