"Elka", fot. Park Śląski
Po 7 latach goście Parku Śląskiego znów mogą korzystać z "Elki". W niedzielę nastąpiło oficjalne otwarcie kolejki, a wstęgę przecięli: Elżbieta Bieńkowska (Minister Rozwoju Regionalnego), Aleksandra Gajewska-Przydryga (Wicemarszałek Województwa Śląskiego), Arkadiusz Godlewski (Prezes Parku Śląskiego) i Andrzej Kotala (Prezydent Chorzowa). Według szacunków pierwszego dnia z "Elki" skorzystało 5 tysięcy osób.
- Świętowanie uruchomienia starej kolejki trwało dwa dni. Odbyło się 7 i 8 września 1967 roku. Po 46 latach historia wspaniale zatoczyła koło - podkreśla Arkadiusz Godlewski, prezes Parku Śląskiego. I dodaje, że inwestycja to symboliczne rozpoczęcie przenoszenia Parku z wieku XX w wiek XXI. - A wszystko dzięki rozwiązaniom technicznym, systemowi sterowania, materiałom, architekturze. To wszystko sprawia, że jesteśmy z "Elki" niezwykle dumni. Mam nadzieję, że mieszkańcy regionu również będą.
Nowa "Elka" to najnowocześniejsza atrakcja w Polsce i jedyna działająca w systemie mieszanym, gondolowo-kanapowym. Trasa kolejki ma długość 2200 metrów i przebiega od Wesołego Miasteczka do Stadionu Śląskiego. Średni czas przejazdu wynosi 14 minut.

"Elka", fot. Park Śląski
8 września odbyło się także uroczyste rozstrzygnięcie konkursu "Nazwij Elkę", zorganizowanym przez Park Śląski oraz Dziennik Zachodni. Internauci zaproponowali 20 patronów, spośród których kapituła konkursu wybrała 15. Zwycięskie nazwiska to: John Baildon, Horst Bienek, Mirosław Breguła, Guido Henkel von Donnersmarck, Joseph von Eichendorff, Georf von Giesche, Karol Godula, Piotr "Magik" Łuszcz, Gwidon Adam Miklaszewski, Ernst-Bruno Motzko, Ernest Pohl, Fryderyk Wilkehlm von Reden, Ryszard Riedel, Ernest Wilimowski i Konstanty wolny.
Wbicie pierwszej łopaty, które rozpoczęło budowę nowej kolejki, odbyło się 19 lutego. Równo sześć miesięcy później Transportowy Dozór Techniczny wydał zgodę na korzystanie z "Elki". Inwestycja kosztowała ponad 27 milionów złotych netto.