fot. materiały prasowe organizatora
27 września na Placu Tropikalnym w Silesia City Center pojawi się stoisko Kopalni Guido, gdzie przy pomocy peryskopy będzie można "odwiedzić" kopalniane chodniki oraz wyrobiska. Jest to część kampanii społeczno-promocyjnej "Jestem Górnikiem", mającej na celu przypomnienie o znaczeniu kopalni dla Śląska. To kolejny etap akcji. Wcześniej w śląskich i zagłębiowskich miastach rozwieszono billboardy, na których mężczyźni i kobiety mówią o swoich górniczych korzeniach.
- Taka wielkoformatowa kampania ma upomnieć się o sam rdzeń śląskiej kultury i odbrązowić postać górnika, która w minionych latach znacząco straciła na znaczeniu. Odbiorca, który napotka billboard o tej treści, zostanie sprowokowany do zadania sobie pytania o świadomość kulturową regionu i swoje "bycie" górnikiem. Górnik na Śląsku to postać, z której należy być dumnym - przekonuje Andrzej Mitek z Kopalni Guido.

fot. materiały prasowe organizatora
Billboardy i stoisko w SCC to jednak nie wszystko. Kopalnia Guido zaplanowała również happeningi w miastach i dzielnicach regionu, które najbardziej kojarzą się z górnictwem. Jedną z akcji będzie rozwieszenie prania z ponad 250 koszulkami, na których widnieją takie slogany jak: "Jestem Górnikiem", "Mój tata jest górnikiem" czy "Moja mama jest górnikiem". Każda osoba będzie mogła zabrać jedną z nich i w ten sposób prezentować swoje przywiązanie do historii regionu.
Goście stoiska w dniach 27-29 września otrzymają kupony rabatowe na bilet wstępu do Kopalni Guido.