Nowoczesny klasyk

Kategorie: Moto Silesia24
Utworzone: piątek, 27 września 2013
Volkswagen Golf jest jednym z tych samochodów, które stały się bestsellerem światowej motoryzacji. Kiedy w 1974 roku Golf zastąpił poczciwego „garbusa” chyba nikt nie przypuszczał, że auto to wciąż będzie na topie przez niemal czterdzieści lat. W tym czasie poznaliśmy jego siedem generacji, a samochód znalazł ponad 29 milionów nabywców. Najnowsza jego odsłona nastąpiła w Berlinie we wrześniu 2012 roku.

Klasyka i nowoczesność
Nowy Volkswagen Golf siódmej generacji jest niższy i szerszy od swoich poprzedników. Zachował swoją klasyczną sylwetkę, ale jednocześnie został przez projektantów dopasowany do współczesnych trendów i otrzymał bardzo nowoczesny design zarówno na zewnątrz auta, jak i w kokpicie. Tam też nastąpiło najwięcej zmian, a to za sprawą przesunięcia do przodu przedniej osi. Dzięki temu w środku zrobiło się przestronniej i uzyskano więcej miejsca na nogi pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Ponadto lekko w kierunku kierowcy przechylona została środkowa konsola, co jest nowością w Golfie, a tradycją w bmw. Seryjnie została ona wyposażona w ekran dotykowy, którego obsługa nawiązuje do rozwiązań zastosowanych w smartfonach lub tabletach. Jest to takie małe centrum informacji i obsługi samochodu, nawigacji i muzyki.

Bezpieczeństwo
W Nowym Golfie bardzo duży nacisk położono na bezpieczeństwo jazdy. System między innymi rozpoznaje zmęczenie kierowcy monitorując jego zachowanie podczas jazdy. Z kolei asystent toru jazdy "Lane Assist" potrafi śledzić tor jazdy, a przy jego niezamierzonej zmianie, ostrzega kierowcę wibracjami kierownicy. Auto potrafi też dostosować swoją prędkość do pojazdu jadącego przed nim, ostrzega przed zbyt szybkim zbliżaniem się do innego samochodu oraz wytwarza siłę hamowania zapobiegającą ewentualnej kolizji. Te i inne unowocześnienia służące bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów powodują, że Nowy Golf staje się inteligentnym robotem na kółkach. W odpowiedniej opcji możemy sobie zafundować nawet system rozpoznawania znaków drogowych. Wszystkie te udogodnienia z pewnością pomogą młodemu kierowcy, jednak mogą być problematyczne dla doświadczonych użytkowników dróg. Ale nic na siłę. Wymienione systemy bezpieczeństwa to dodatkowe opcje. A zatem każdy może sobie skonfigurować auto tak, jak mu najbardziej pasuje.

Maksymalne wykorzystanie energii
Zupełną nowością w Nowym Golfie jest zastosowanie systemu aktywnego zarządzania pracą cylindrów ACT. Dzięki niemu w czasie jazdy i przy obrotach od 1400 do 4000 na minutę oraz przy prędkości do 130 km/h dwa z czterech cylindrów automatycznie są dezaktywowane i to niezależnie od wybranego biegu. Co więcej, proces ten następuje w sposób kompletnie niezauważalny dla kierowcy. Auto nic nie traci na swojej dynamiczności, ale jego posiadacz zyskuje spore oszczędności ze względu na mniejsze zużycie paliwa. Rozwiązanie to jest dostępne w Golfach z silnikiem TSI 1,4l o mocy 110 KM.

Nowy Volkswagen Golf nie zawodzi swoich fanów. Nawiązuje sylwetką do swoich starszych braci, ale jednocześnie posiada w sobie wiele nowatorskich rozwiązań, które sprawiają, że jazda tym samochodem jest jeszcze bardziej przyjemna i bezpieczna. Producenci zadbali też o to, aby każdy mógł wybrać taką wersję Nowego Golfa, która najbardziej odpowiada jego oczekiwaniom, co do osiągów auta i jego ceny. Można go kupić już za 60 tys. zł. Tyle bowiem kosztuje trzydrzwiowy Golf w wersji trendline z silnikiem 1,2 TSI i mocy 85 KM. Z kolei VW Golf pięciodrzwiowy w wersji GTD i z silnikiem 2,0 TDI-CR i mocy 184 KM kosztuje 122 tys. zł, oczywiście bez dodatkowych opcji. Auto na tzw. "pełnym wypasie" i z wszystkimi możliwymi udogodnieniami jest droższe mniej więcej o jakieś 30 tys zł.

Gorące tematy

LUBIĘ, KIEDY PRZECHODZĄ MNIE CIARKI

LUBIĘ, KIEDY PRZECHODZĄ MNIE CIARKI

22 lutego 2018 Od 14 lat wierna jednemu klubowi, kalendarz codziennych obowiązków stara się układać tak, by nie opuszczać żadnego meczu - rozmowa z Alicją Bagińską, kibicem więcej

PROFESJONALNY PRYMITYWIZM

PROFESJONALNY PRYMITYWIZM

22 lutego 2018Sztuka samorodna, nieprofesjonalna, naiwna, prymitywna - wszystkie określenia opisują jeden zbiór prac. Bardzo ogólnie mówi się o sztuce artystów nieprofesjonalnych, nie więcej

SnowFest 2018, czyli mocny początek festiwalowego roku!

SnowFest 2018, czyli mocny początek festiwalowego roku!

Namioty tętniące światową elektroniką, żywiołowe koncerty odstraszające mrozy a do tego widowiskowe konkursy snowboardowo-narciarskie i smaczny zlot foodtrucków. Kolejna, piąta już edycja więcej

Najgorętszy festiwal zimy!

Najgorętszy festiwal zimy!

Już za 3 dni rozpocznie się wydarzenie, na jakie fani ekstremalnych sportów zimowych i dobrej, elektronicznej muzyki czekali od dawna! Pięć scen, 30 artystów, widowiskowy konkurs snowboardowy i więcej

OFF FESTIVAL - SIERPIEŃ 2018

OFF FESTIVAL - SIERPIEŃ 2018

Czas mija szybko. Wydaje się, że OFF Festival 2017 skończył się ledwie chwilę temu, a tu już pełną parą ruszyły prace nad kolejną edycją. Znamy już pierwszych wykonawców, którzy więcej