Śląskie sprawdza się! Kampania promocyjna Regionalnego Programu Operacyjnego

Kategorie: Biznes Silesia24
Utworzone: czwartek, 28 listopada 2013 Źródło: informacja prasowa
fot. materiały prasowe organizatora
Serce Nikiszowca. Zrewitalizowany budynek Muzeum Historii Katowic przy ul. Rymarskiej 4

 

"Śląskie sprawdza się!" to tytuł kampanii promocyjnej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Do pokazania jego skuteczności posłużono się między innymi prezentacją 22 inwestycji, które pokazują jak bardzo zmienia się nasz region.

Obecnie w naszym województwie realizuje się aż 4572 przedsięwzięcia, które mają istotny wpływ na wygląd regionu oraz jakość życia jego mieszkańców. Zawdzięczamy je między innymi Regionalnemu Programowi Operacyjnemu Województwa Śląskiego. Kampania promocyjna pod tytułem "Śląskie sprawdza się!" ma na celu zainteresowanie mieszkańców województwa programem, jako źródłem wsparcia inwestycji zmieniających nasz region. Do prezentacji wybrano 22 zakończone już inwestycje.

Kolejka
Nowa kolej linowa w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku im gen. Jerzego Ziętka S.A. w Chorzowie,
fot. materiały prasowe organizatora

- O tym, że panorama województwa śląskiego w ostatnich latach bardzo się zmieniła nie trzeba nikogo przekonywać. Szczególnie cieszą mnie fundusze dedykowane przestrzeni kultury i nauki. Na specjalną uwagę zasługuje m.in. budynek Nowego Muzeum Śląskiego - to ultranowoczesna architektura w kontekście tradycji. Na gmach Muzeum Śląskiego zagospodarowano bowiem część terenu byłej kopalni. Innym przykładem jest budynek CINiBA. Jego przestronność, przyjazny charakter i użytkowość to przykład dobrej architektury. Dobra architektura to bowiem taka, w której dobrze się czujemy. Nowe budynki są ciekawie wplatane w znaną nam architekturę Śląska. Przykładem jest przejazd przez Katowice, gdzie niemal w jednej linii mijamy Nowe Muzeum Śląskie, nową siedzibę Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, Międzynarodowe Centrum Kongresowe, Spodek i Rondo Sztuki. To naprawdę godne pochwały przykłady pięknej architektury. Dodatkowo myślę, ze każdego cieszą nowe drogi, np. Drogowa Trasa Średnicowa, które ułatwiają i skracają przejazdy pomiędzy miastami - mówi profesor Marian Oslislo, pedagog Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka
Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka, fot. materiały prasowe organizatora

W podobnym tonie wypowiedział się również architekt Robert Konieczny, który cieszy się ze zmian zachodzących w województwie śląskim.

- Ocena danego regionu przede wszystkim zależy od architektury. - twierdzi Robert Konieczny, jeden z najbardziej cenionych polskich architektów - Wystarczy spojrzeć na kraje zachodnie - architektura jest bodajże najważniejszym elementem świadczącym o ich rozwoju. Dlatego cieszy mnie ewolucja i zmiany w województwie śląskim. Budynek CINiBA czy Nowe Muzeum Śląskie to prawdziwy majstersztyk architektoniczny. Takie budynki zmieniają nie tylko panoramę, ale także postrzeganie regionu - dodaje Konieczny.

Urząd Marszałkowski w celu promocji RPO sięgnął również po niekonwencjonalne metody. Do udziału w kampanii zaproszono śląskiego rapera - Bu, czyli Marcina Przywieczerskiego - który na potrzeby promocji programu ułożył tekst i nagrał teledysk "Śląskim szlakiem". W klipie możemy zobaczyć tyskiego artystę, który pokazuje ciekawe miejsca na Śląsku, mające wpływ na jego twórczość. Teledysk cieszy się dużym zainteresowaniem, bo od 21 listopada zdobył blisko 20 tysięcy wyświetleń.

Marcin Bu Przywieczerski
Marcin "Bu" Przywieczerski, fot. materiały prasowe organizatora

- Długo utrwalało się przekonanie, że Górny Śląsk to teren niemal wyłącznie przemysłowy. Od kilku lat między innymi dzięki inwestycjom unijnym obserwujemy rozwój województwa w kierunku nowoczesnego regionu europejskiego. Obecnie województwo śląskie jest jednym z najlepszych w Polsce terenów inwestycyjnych - jest dobrze przygotowane infrastrukturalnie i panuje tu tzw. dobry klimat dla biznesu. Region nie odcina się jednak od swojej historii - w przestrzeni pojawiają się obiekty łączące stare i nowe czasy. Przykładem jest choćby nowe Muzeum Górnego Śląska powstałe w cieniu kopalnianego szybu. Podkreślić jednak należy, że proces zmiany wizerunku to proces długotrwały. Zmiany w tym zakresie już się zaczęły, ale to dopiero początek drogi - tłumaczy profesor Marek Szczepański, socjolog z Uniwersytetu Śląskiego.

Aby przekonać się, jak wiele pozytywnych zmian zaszło w województwie śląskim w ostatnich latach i jak wyglądają wybrane inwestycje zrealizowane w ramach RPO, warto zajrzeć na stronę www.slaskiesprawdzasie.pl (prezentacja 22 projektów wybranych do prezentacji w kampanii) oraz na www.rpo-promocja.slaskie.pl (prezentacja projektów kluczowych oraz wybranych zakończonych projektów - zakładka "Projekty - efekty" obejmuje w tej chwili 279 projektów).

Gorące tematy

TYRASPOL - MIASTO WIDMO

TYRASPOL - MIASTO WIDMO

Tyraspol zwany „miastem widmem” to stolica jednego z najbardziej tajemniczych „państw” w Europie. Samo określenie „państwo” jest pewnym nadużyciem, ponieważ żaden kraj na świecie więcej

CO MA WSPÓLNEGO DORADCA TRUMPA, MACIEJ ORŁOŚ I PREZYDENT MIASTA?

CO MA WSPÓLNEGO DORADCA TRUMPA, MACIEJ ORŁOŚ I PREZYDENT MIASTA?

Zaufany doradca Donalda Trumpa Jonny Daniels, Maciej Orłoś i kilkunastu czołowych ekspertów od wizerunku, PR-u i marketingu w Polsce. I temat przewodni: Marketing polityczny a polityka wyborów. więcej

OFF-EM O OFF-IE

OFF-EM O OFF-IE

Ten festiwal nie ma się podobać. Ma intrygować, zadawać pytania, pobudzać do dyskusji i pokazywać wszystko to, co stanowi alternatywę dla utartych ścieżek muzycznych, myślowych, mentalnych. więcej

JEŚLI UDAŁO MI SIĘ TAM, UDA MI SIĘ WSZĘDZIE

JEŚLI UDAŁO MI SIĘ TAM, UDA MI SIĘ WSZĘDZIE

Rozmowa z Rafałem Olbińskim, polskim malarzem, grafikiem, twórcą ilustracji i plakatów znanych na całym świecie. więcej

Męskie Granie - Katowice

Męskie Granie - Katowice

Męskie Granie w Katowicach, czyli muzyczne legendy i nowe brzmienia Męskie Granie już w sobotę 22 lipca w Katowicach. Będzie to trzeci koncert sponsorowanej przez markę Żywiec trasy. Na więcej