Pierwszy znikający sklep w Katowicach. Idea pop-up store dotarła do Galerii Katowickiej

Kategorie: Biznes Silesia24
Utworzone: środa, 23 kwietnia 2014 Autor: Dawid Kwiecień Źródło: GK
fot. GK
Showroom Klakier Gallery

 

Od jakiegoś czasu coraz większą popularnością cieszą się regionalne produkty, nawiązujące do miejsca, w którym żyjemy. Ubrania, gadżety czy biżuteria - młodzi przedsiębiorcy-rzemieślnicy mają głowy pełne pomysłów. Mimo to nie jest im łatwo zaistnieć na rynku. Skromne doświadczenie i brak odpowiednich funduszy na start jest dla wielu z nich sporym problemem. W wypłynięciu na szerokie wody pomóc im mogą tak zwane "znikające sklepy", czyli pop-up store.

Pomysł pop-up store narodził się na początku XXI wieku w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Polegają one na otwieraniu sklepów, które istnieją jedynie przez pewien, czasem bardzo krótki, czas. Od kilku dni tego typu lokal działa w Galerii Katowickiej, a pierwszym wystawcą jest Klakier Gallery, firma powstała w ramach projektu "Lokal na kulturę", której celem jest promowanie śląskich artystów.

- W Katowicach wiele się dzieje i zmienia. W odpowiedzi na widoczne, większe zainteresowanie modą, designem, działalnością młodych projektantów, stworzyliśmy możliwość do zaprezentowania się i sprzedaży wyjątkowych produktów w przestrzeni pop-up store. Galeria Katowicka, w ścisłym centrum miasta, to doskonałe miejsce dla promocji ciekawych, niestandardowych, ambitnych inicjatyw. Nad wejściem do showroomu wisi już specjalnie zaprojektowany neon, wyprodukowany w Irsie, najsłynniejszej katowickiej firmie produkującej te ekskluzywne formy reklamy, z których niegdyś słynęło miasto - mówi Monika Olejnik-Okuniewska, NEINVER Polska.

Neon Irsie wiszący nad wejściem do showroomu w Galerii Katowickiej
fot. Galeria Katowicka

Showroom Klakier Galeryy prowadzą Anna Jarzymowska oraz dwie siostry - Kamila i Katarzyna Piotrowicz. W środku znajdziemy między innymi dzieła sztuki, grafiki, obrazy oraz artystyczne elementy wyposażenia wnętrz. Przeznaczenia katowickiego pop-up store pod sterami Klakier Gallery łatwo się domyślić, nawet gdy jest się przypadkowym gościem, który nie słyszał o tej inicjatywie. Jej prowadzące zadbały o rzucającą się w oczy i oryginalną dekorację.

- Wierzymy, że każdy przedmiot ma swój indywidualny charakter, a my traktujemy go jak małe dzieło sztuki. Naszą ideą jest promocja Śląska jak miejsca ciekawego i rozwijającego się pod względem kulturalnym. Staramy się przybliżać sztukę wszystkim, dotrzeć do większej publiczności, stąd narodziła się idea otwarcia galerii sztuki i designu w centrum miasta. W pierwszym "Lokalu na Kulturę" w Katowicach prowadzimy Galerię Sztuki Klakier, teraz otwieramy showroom w Galerii Katowickiej. Prezentujemy w nim unikatowy design i sztukę - mówi Katarzyna Piotrowicz reprezentująca Showroom Klakier Gallery.

Showroom Klakier Gallery w Galerii Katowickiej
fot. Galeria Katowicka

Za pomysł na pop-up store odpowiada amerykańska firma Vacant. Powstał on, gdy jej właściciele w trakcie podróży do Tokio zobaczyli małe sklepiki, które miały w ofercie tylko małą ilość towaru. Gdy asortyment został wyprzedany, zamykano je. Ponowne otwarcie następowało dopiero wtedy, gdy właściciele zebrali kolejną partię rzeczy na sprzedaż. Właściciele Vacantu postanowili jednak pójść o krok dalej i zamykać sklepy na stałe, a pierwszy pop-up store powstał we współpracy z firmą Dr. Martens w Nowym Jorku w 2003 roku.

Gorące tematy

Sezon festiwali otwarty!

Sezon festiwali otwarty!

Wszystko wskazuje na to, że otwarcie tegorocznego sezonu polskich festiwali będzie naprawdę mocne! Jeżeli jeszcze nie macie planów na weekend...to już chyba po problemie. Fani muzyki więcej

Snowfest - znamy już pełen line up!

Snowfest - znamy już pełen line up!

Już niedługo SnowFest Festival powered by Tauron po raz 7. udowodni, że impreza do rana pod gołym niebem to nie tylko domena ciepłych, letnich miesięcy. Najgorętsze wydarzenie trwającego więcej

Snowfest - drugie ogłoszenie!

Snowfest - drugie ogłoszenie!

Siódma edycja festiwalu SnowFest - najgorętszego wydarzenia w samym środku zimy - odbędzie się 28 i 29 lutego w Szczyrku. Po raz kolejny na terenie amfiteatru pojawi się liczna grupa więcej

MIASTA MAJĄ DOBRY PR

MIASTA MAJĄ DOBRY PR

Jak polskie miasto stało się rozpoznawalne na całym świecie, jak wciągnąć w marketing miejsc influencerów, jak wykorzystać storytelling w samorządach, jakie akcje społeczne prowadzić, aby więcej

Nowa muzyka

Nowa muzyka

Na mapie polskich festiwali można spokojnie doliczyć się co najmniej kilkudziesięciu pozycji. Niektóre są małe, kameralne, zaszyte w podziemiach fortu lub leśnej głuszy. Inne wręcz więcej