Sezon wyprzedaży rozpoczęty wysokimi zniżkami

Kategorie: Lifestyle Silesia24
Utworzone: poniedziałek, 23 czerwca 2014 Autor: informacja prasowa
fot. Silesia City Center
Większość klientów podczas wyprzedaży wyda od 250 do 250 złotych

 

W centrach handlowych w całej Polsce ruszyły wyprzedaże. Aż 89 proc. kupujących w galeriach, deklaruje, że weźmie w nich udział. Ponad 60 proc. planuje zrobić zakupy w pierwszych tygodniach wyprzedaży - wynika z sondy zakupowej Silesia City Center, największego centrum handlowego na Śląsku.

50 proc. upustu na starcie

W ponad 400 galeriach handlowych w Polsce rozpoczęły się letnie wyprzedaże. Zdaniem specjalistów tegoroczne przeceny będą krótsze niż przed laty. Świadczyć mają o tym wysokie już na starcie zniżki. Jeszcze 3 lata temu zaczynały się one od poziomu 20-30 proc., dziś sięgają nawet 50-60 proc. w pierwszych tygodniach przecen.

Powód? Sklepy coraz częściej muszą zwiększać sprzedaż w okresie wakacyjnym, ale także robić miejsce dla coraz popularniejszych kolekcji pre-fall, które wchodzą do sklepów często razem z wyprzedażami. Klienci są także bardziej świadomi mechanizmów wyprzedaży. 20-30 proc. będące do niedawna zachętą, dziś tylko powstrzymuje klienta od zakupu.

- Wyprzedaże z roku na rok są coraz krótsze, coraz wcześniej się także zaczynają, są także intensywniejsze. Jeszcze 3 lata temu był to początek lub połowa lipca, dziś jest to końcówka czerwca. Pod tym względem sklepy w Polsce naśladują sklepy w Niemczech czy Wielkiej Brytanii, gdzie wyprzedaże letnie zaczynają się już połowie czerwca. Wyższy procent jest także odpowiedzią na to, czego oczekuje klient. 30 proc. przestał być zachętą do kupowania, a jedynie powstrzymuje od zakupu, w nadziei na głębszą przecenę - mówi Ewa Marcinek, dyrektor Silesia City Center.

Przeznaczymy nawet 350 zł. na wyprzedaże

Ale wcześniejsze przeceny w niczym nie przeszkadzają Polakom. Aż 89 proc. robiących zakupy w galeriach handlowych deklaruje, że weźmie udział w tegorocznych wyprzedażach, to o 8 proc. więcej niż przed rokiem. Aż 72 proc. deklaruje, że kupi ubrania lub buty, 32 proc. skieruje się w stronę sklepów z wystrojem wnętrz, a 23 proc. do drogerii. Mniej popularne będą książki (9 proc.) i sprzęt elektroniczny (5 proc.). - podaje w swojej sondzie Silesia City Center.

Sezon letnich wyprzedaży już się rozpoczął
fot. Silesia City Center

- Polacy na wyprzedażach kupują przede wszystkim ubrania, buty, dodatki, galanterię skórzaną - ten trend od lat się nie zmienia. Zmieniają się natomiast wydatki. Wydajemy coraz więcej, coraz częściej robiąc zakupy na wyprzedażach w sklepach z wyższej półki. Bywa że kupujemy jedną rzecz, która pochłania cały wyprzedażowy budżet - mówi Ewa Marcinek.

Ile więc wydamy? Przeciętny wyprzedażowy budżet zamknie się w przedziale 250-350 zł - taką kwotę deklaruje 49 proc. robiących zakupy na wyprzedażach. Za nie więcej niż 200 zł zakupy zrobi 29 proc. Rekordziści natomiast deklarują wydatki powyżej 2,5 tys. zł (3 proc.). O tym, że na wyprzedażach się oszczędza przekonane jest 61 proc. Polaków. Jednocześnie 45 proc. deklaruje, że w czasie wyprzedaży wydaje zdecydowanie więcej niż podczas zwykłego wypadu do galerii - wynika z sondy Silesia City Center.

Nie będziemy także zbytnio czekać na rozwój wyprzedaży. Ponad 60 proc. Polaków planuje zrobić zakupy w pierwszych tygodniach przecen. Blisko 30 proc. będzie czekało na dalsze wyprzedaże licząc na magiczne "-70 proc." - podaje Silesia - W zeszłym roku wiele marek zakończyło już wyprzedaże w sierpniu, rezygnując całkowicie z pogłębionych wyprzedaży. Ten trend obserwujemy od kilku lat. Wyprzedaże stają się krótkim, ale intensywnym strzałem cenowym - mówi Ewa Marcinek.

Gorące tematy

Snowfest - znamy już pełen line up!

Snowfest - znamy już pełen line up!

Już niedługo SnowFest Festival powered by Tauron po raz 7. udowodni, że impreza do rana pod gołym niebem to nie tylko domena ciepłych, letnich miesięcy. Najgorętsze wydarzenie trwającego więcej

Snowfest - drugie ogłoszenie!

Snowfest - drugie ogłoszenie!

Siódma edycja festiwalu SnowFest - najgorętszego wydarzenia w samym środku zimy - odbędzie się 28 i 29 lutego w Szczyrku. Po raz kolejny na terenie amfiteatru pojawi się liczna grupa więcej

MIASTA MAJĄ DOBRY PR

MIASTA MAJĄ DOBRY PR

Jak polskie miasto stało się rozpoznawalne na całym świecie, jak wciągnąć w marketing miejsc influencerów, jak wykorzystać storytelling w samorządach, jakie akcje społeczne prowadzić, aby więcej

Nowa muzyka

Nowa muzyka

Na mapie polskich festiwali można spokojnie doliczyć się co najmniej kilkudziesięciu pozycji. Niektóre są małe, kameralne, zaszyte w podziemiach fortu lub leśnej głuszy. Inne wręcz więcej

PR W SAMORZĄDZIE JUŻ WE WRZEŚNIU

PR W SAMORZĄDZIE JUŻ WE WRZEŚNIU

Samorządowa gra o tron - rusza konkurs Kryształy PR-u Zmagania serialowych bohaterów o miejsce na tronie dobiegły końca. Ich role przejął jednak ktoś inny, a rozgrywka toczy się więcej