Nudna? Tego o kampanii wyborczej w Pszczynie powiedzieć nie można

Kategorie: PSZCZYNA
Utworzone: środa, 12 listopada 2014 Autor: Marcin Nowak/ fot. zdjęcia nadesłane przez Internautów

 

Nie trzeba specjalnie interesować się polityką, by mieć świadomość, że do wyborów samorządowych pozostało już bardzo mało czasu. Wystarczy pospacerować kilka minut po Pszczynie. Jak wygląda kampania najsilniejszych kandydatów na stanowisko burmistrza?

Na pewno nie jest ona nudna. Działania lokalnych polityków wzbudzają zainteresowanie mieszkańców i są częstym tematem rozmów, zarówno w świecie normalnym, jak i na internetowych forach. Dyskusje dotyczyły między innymi jednego z billboardów Dariusza Skrobola. Nie byłoby w nim nic dziwnego, gdyby nie jeden mały szczegół. Na konstrukcji znajdowały się jeszcze pozostałości po innej reklamie, a mianowicie napis "Wesela - Komunie - Imprezy - Atrakcje". Zdaniem niektórych tak właśnie powinien brzmieć program ubiegającego się o reelekcję burmistrza. Do podobnej wpadki doszło w innym miejscu, gdzie tuż pod billboardem Dariusza Skrobola możemy zobaczyć ofertę noclegową: "Pokój 2 osobowy - 100 zł". Wpadki wywołują uśmiech na twarzy i pytania - jak można było do tego dopuścić? Widocznie przy tak dużej liczbie reklam obecnego burmistrza dwa błędy mogły się zdarzyć.

Kampania wyborcza w Pszczynie

Nie tylko plakaty służą kandydatom do walki o głosy wyborców. Ubiegający się o reelekcję Dariusz Skrobol postawił - podobnie jak Donald Tusk kilka lat temu - na autobus, który mieszkańcy Pszczyny szybko zaczęli nazywać Skrobolobusem. Oklejony plakatami żółty autokar można spotkać nie tylko na pszczyńskich drogach, ale również w samym centrum - na rynku, gdzie ruch samochodowy jest ograniczony. Jak udało nam się dowiedzieć, KWW Pszczyńskie Porozumienie Samorządowe uzyskało odpowiednie pozwolenie, więc długie postoje Skrobolobusa na rynku są zgodne z prawem.

Dariusz Skrobol na przejażdżkę busem postanowił zaprosić przedstawicieli mediów. Trasa odpowiadała linii nr 2, która ma powstać w przyszłości. Komunikacja w gminie jest zresztą jednym z elementów programu wyborczego Dariusza Skrobola, który 22 października zaprezentował podczas konferencji Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu. Do tej koncepcji komunikacji w gminie odniósł się Paweł Słowik - autor strony Tak dla lepszej komunikacji w Pszczynie. Swoje uwagi zaprezentował w liście przesłanym do redakcji portalu pszczynska.pl. Paweł Słowik twierdzi, że plan przedstawiony przez Dariusza Skrobola oparty jest na planie powiatowym, nie przewiduje żadnych zmian w stosunku do obecnej sytuacji i skupia się głównie na przewozach szkolnych.

Kampania wyborcza w Pszczynie

O komunikacji na terenie Pszczyny pisaliśmy na początku tego roku, gdy zarówno Starostwo Powiatowe, jak i Urząd Miejski organizowały spotkania dotyczące transportu publicznego. Do końca kadencji starosta Paweł Sadza zdążył poprawić sytuację przejazdów na terenie powiatu, wydać rozkład jazdy w wersji papierowej i elektronicznej oraz przede wszystkim zabezpieczyć pieniądze na budowę centrum przesiadkowego. Pracownia Modulus, z którą podpisano umowę, przedstawiła już projekty inwestycji. Plany zakładają miedzy innymi powstanie dużego parkingu, gdzie mieszkańcy będą mogli pozostawić nie tylko samochody, ale także rowery.

A jak wygląda kampania w wykonaniu Pawła Sadzy? Starosta najwidoczniej postawił na stonowane działania. Billboardów oraz plakatów z jego wizerunkiem jest mniej niż u konkurenta. Trudno więc odnieść wrażenie, że "atakuje" on z każdej strony. Ważnym elementem KWW Pawła Sadzy są również ankiety, w których pytano mieszkańców o to, co ich zdaniem jest największym problemem Pszczyny. Kampania wydaje się zdecydowanie spokojniejsza i może właśnie z tego powodu nie jest obiektem żartów mieszkańców?

Gorące tematy

CO MA WSPÓLNEGO DORADCA TRUMPA, MACIEJ ORŁOŚ I PREZYDENT MIASTA?

CO MA WSPÓLNEGO DORADCA TRUMPA, MACIEJ ORŁOŚ I PREZYDENT MIASTA?

Zaufany doradca Donalda Trumpa Jonny Daniels, Maciej Orłoś i kilkunastu czołowych ekspertów od wizerunku, PR-u i marketingu w Polsce. I temat przewodni: Marketing polityczny a polityka wyborów. więcej

OFF-EM O OFF-IE

OFF-EM O OFF-IE

Ten festiwal nie ma się podobać. Ma intrygować, zadawać pytania, pobudzać do dyskusji i pokazywać wszystko to, co stanowi alternatywę dla utartych ścieżek muzycznych, myślowych, mentalnych. więcej

JEŚLI UDAŁO MI SIĘ TAM, UDA MI SIĘ WSZĘDZIE

JEŚLI UDAŁO MI SIĘ TAM, UDA MI SIĘ WSZĘDZIE

Rozmowa z Rafałem Olbińskim, polskim malarzem, grafikiem, twórcą ilustracji i plakatów znanych na całym świecie. więcej

Męskie Granie - Katowice

Męskie Granie - Katowice

Męskie Granie w Katowicach, czyli muzyczne legendy i nowe brzmienia Męskie Granie już w sobotę 22 lipca w Katowicach. Będzie to trzeci koncert sponsorowanej przez markę Żywiec trasy. Na więcej

GLIWICE - JAZZ W RUINACH

GLIWICE - JAZZ W RUINACH

Jazz w Ruinach, jeden z najoryginalniejszych festiwali jazzowych, skupiający się na młodych, wschodzących gwiazdach, festiwal interdyscyplinarny, łączący kolejne obszary sztuki, rusza po raz więcej