Jak polskie miasto stało się rozpoznawalne na całym świecie, jak wciągnąć w marketing miejsc influencerów, jak wykorzystać storytelling w samorządach, jakie akcje społeczne prowadzić, aby zaangażować mieszkańców. M.in. o tym opowiadali w Katowicach na XV Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej czołowi polscy eksperci od komunikacji: Paweł Tkaczyk, Monika Czaplicka, Marek Skała, Aleksandra Kutz.
Paweł Tkaczyk o stereotypach i nie tylko (fot. archiwum)
W ramach konferencji odbyła się również gala wręczenia nagród Kryształy PR-u dla tych miast i gmin, które odniosły największy sukces w kreowaniu własnej marki. Wśród zwycięzców: Rzeszów, Kutno, Częstochowa, czy woj. Kujawsko-Pomorskie.
XV Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej to prawdopodobnie jedyne takie wydarzenie w Polsce w całości poświęcone promocji i marketingowi terytorialnemu. Tegoroczna edycja była ukłonem w stronę nowych mediów i skupiła najlepszych specjalistów w tej dziedzinie. Podczas 20 wykładów omówiono m.in. jak radzić sobie z hejtem, jak zapobiegać kryzysom wizerunkowym, jak promować miasto na YouTube, Linkedin i innych portalach społecznościowych. Do tego przeanalizowano najskuteczniejsze kampanie regionów, które odbiły się echem w mediach krajowych i światowych.
Pierwszy dzień konferencji odbył się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach (fot. archiwum)
Prelekcje poprowadzili tacy eksperci jak Kamil Bolek - dyrektor marketingu w LifeTube, który pokazał jak influencerzy ułatwiają promocję regionu, Jakub Mrugalski - Niebezpiecznik.pl, który podpowiadał jak uchronić się przed atakami hakerskimi, Monika Czaplicka - właścicielka agencji Wobuzz, pokazująca jak tworzyć wizerunek w mediach społecznościowych, Michał Raszka - Grupa PRC Holding, który wyjaśnił jak stworzyć skuteczną kampanię społeczną. Gościem specjalnym był Jacek Żakowski, jeden z czołowych dziennikarzy i publicystów.
Jacek Żakowski był gościem specjalnym tegorocznej konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej (fot. archiwum)
- Bardzo podobała nam się tematyka konferencji, braliśmy udział w kilku poprzednich edycjach i ta była najlepsza. Chodzi o to, że znając np. proste sposoby jak wykorzystać wpływ influencerów i jak wybrać odpowiednią osobę do współpracy, zyskujemy przewagę. Przewagę, dzięki której nasz region może stać się bardziej rozpoznawalny, przyciągać nowych mieszkańców i inwestorów - mówi jeden z uczestników konferencji.
PR w Samorządzie był okazją do wymiany doświadczeń i przyjrzenia się projektom, które odniosły wyraźny sukces. Najlepsze z nich otrzymały nagrody Gran Prix Kryształy PR-u, które wręczono podczas uroczystej gali. Wśród laureatów znaleźli się Rzeszów za najlepszy film promocyjny, Kutno za najlepszy event społeczny, Ciechanów i Tomaszów Mazowiecki za najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych, Częstochowa i Gorzów Wielkopolski za najlepszą kreatywną kampanię promocyjną woj. Kujawsko-Pomorskie za najlepszą gazetę miejską oraz MPWiK w Krakowie za najlepszą kampanię promocyjno-informacyjną spółki samorządowej.
Uroczysta Gala wręczenia Kryształów PR (fot. archiwum)
- Żyjemy w takich czasach, gdy musimy brać pod uwagę siłę Internetu i nowoczesnych technologii, jeśli chcemy skutecznie kreować wizerunek. Widać to chociażby na przykładzie przenoszenia ciekawych miejsc i zabytków do wirtualnego świata Minecraft - mówi Sebastian Chachołek, prezes Grupy PRC Holding, organizatora konferencji - Dzięki wiedzy, którą tutaj dajemy, nawet mała gmina, dysponująca skromnym budżetem może wyróżnić się pośród innych regionów, a nawet zasłynąć na całym świecie.
Patron honorowy konferencji: Prezydent Miasta Katowice.